ADOF model

Het ADOF model is ontwikkeld om de effectiviteit van een website te meten. Het model tracht inzicht te verschaffen in de factoren die het succes van de website bepalen. ADOF staat voor Accessibility, Design, Offer en Fulfilment. Deze vier factoren hebben een filterende werking, in iedere stap kunnen bezoekers ‘afhaken’ waardoor het succes vermindert.

Het ADOF model is ontwikkeld om de effectiviteit van een website te meten. Het model tracht inzicht te verschaffen in de factoren die het succes van de website bepalen. ADOF staat voor Accessibility, Design, Offer en Fulfilment. Deze vier factoren hebben een filterende werking, in iedere stap kunnen bezoekers ‘afhaken’ waardoor het succes vermindert.


Accessibility

Hiermee wordt de toegankelijkheid en de bereikbaarheid van de site bedoeld. Hoe makkelijk is de website te vinden voor de doelgroep? De site moet bekend zijn bij de klanten. Dit is voor Bouwboeren BV erg belangrijk omdat we van plan zijn de komende jaren steeds met gebruik gaan maken van online verkoop en offertes. Dit wordt bereikt door registratie bij belangrijke zoekmachines en door verwijzingen op andere sites waar potentiële bezoekers komen. Maar ook door verwijzingen op de offline materialen, zoals folders, kranten, advertenties, banners e.d.


Design

De vormgeving van de site. Belangrijke aspecten hiervan vinden wij de gebruiksvriendelijkheid, een duidelijke sitestructuur, goede navigatiemogelijkheden, een actuele inhoud en interactiviteit. De wens van de klant staat centraal.


Offer

Een succesvolle site moet een goed aanbod hebben. Op de site van Bouwboeren BV wordt in de loop van de tijd gewerkt aan factuuraanvragen, online verkoop, enquête mogelijkheden, social media, reviews, etc. We willen de site voor de klanten zo volledig mogelijk maken.


Fulfilment

Fulfilment heeft betrekking op het lange termijn succes van de website. Een site kan mooie beloftes of producten aanbieden, maar als daar in de praktijk niet aan voldaan kan worden, zullen klanten niet meer terugkeren. Een snelle afhandeling van zaken is voor ons essentieel. Daarom willen wij de klant door middel van snelle communicatie tevreden houden, zodat ze altijd weten waar ze aan toe zijn.